• وبلاگ : رقص قلم
  • يادداشت : يک ايده ي نو
  • نظرات : 2 خصوصي ، 13 عمومي
  • درب کنسرو بازکن برقی

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     


    سلام ..سرکار خانم اسدپور
    کي قرار گذاشته بود که هيچوقت شعرنو ننويسيد؟..:).. بگيد کي ما خودمون تنبيهش کنيم...:)..به عنوان اولين شعر نويي که گفتيد بتون تبريک ميگم...شعر زيبا و منسجم و در گير کننده اي بود .
    چون نظر خوانندگان رو خواستيد با قلم ناقص خودم عرض ميکنم :

    معمولا در موقع نقد به يک نکته قوت و احيانا يک نکته ضعف مي پردازم .

    انسجام خوبي در شعرتون وجود داره . کلمه گرگ و بارون که گرگ بارون خورده رو هم به ذهن متبادر ميکنه در تمام شعر جاري هست در همان بند اول تا بند آخر . به عبارت ديگر ساختار طولي قرص و محکمي داره شعرتون . ( خيلي از اشعار رو که آدم ميخونه هر قسمتش يه طرف ميره )

    اما نکته ضعف ( که حتما نداره . اما بنده قصد دارم چون گفتيد ، گير سه پيچ بدم :)..).

    فعل از ارکان اصلي جمله است و بدون آن جمله معني خودش رو از دست ميده . در فعل يکنوع قطعيت و جزميت بالايي ديده ميشه . تا جايي که بدون فعل هيچ جمله اي منعقد نميشه . به همين جهت هست که در شعر بهتره فقط در حد لزوم ( البته نه خيلي کم که کلا شعر بي معني بشه ) از فعل استفاده بشه . چون معنا در شعر به نوعي سيال هست و اصولا ايهام و حتي گاهي ابهام از زيبايي هاي شعر محسوب ميشه . در اين شعر زيباي شما ، ميتونسته يه جاهايي از فعل صرف نظر بشه و با نوعي ايهام ،بيشتر ذهن خواننده رو در گير کنه . ( و البته و البته در حد اعتدال )

    دوباره عرض ميکنم شعرتون زيبا ، منسجم ، و بياد ماندني بود ...پس .. قـاف مثل : قـشـنگ بود و .. مـيــم ، مثل : موفق باشيد ...:)

    پاسخ

    سلام استاد مهاجري گرامي.....سپاس که وقت گذاشتيد براي خوانش و نقد شعر ....حالا شما فعلا از تنبيه صرف نظر کنيد گناه داره بنده خدا:).....راستش بيشتر گرگ رو به خاطر به دنيا اومدنش در باران آوردم ولي حتما اگر قرار بود کار ديگه اي نوشته بشه حتما از نقد سازندتون استفاده ميکنم....